nr 44
Wrzesień 2025

Ana Tavkhelidze, Gruzja
Stypendystka rocznika 2024/2025
JĘZYKI I MIĘDZYKULTUROWOŚĆ
Tegoroczny projekt grupy krakowskiej
W ramach projektu „Cultural Connections: Language through Diversity” (Więzi kulturowe: język poprzez różnorodność) wraz z częścią grupy krakowskiej przeprowadziliśmy serię angażujących działań edukacyjnych, które miały pomóc uczniom w doskonaleniu umiejętności językowych, jednocześnie odkrywając bogate dziedzictwo kulturowe różnych krajów.

Jednym z kluczowych osiągnięć projektu był zakup używanego laptopa dla zaangażowanej uczennicy, która regularnie brała udział w prowadzonych przeze mnie internetowych lekcjach języka angielskiego. To prosty, ale znaczący wkład w działania na rzecz równego dostępu do zasobów edukacyjnych, który wspiera dalszą naukę dziewczynki.
Ważną częścią projektu było spotkanie Kirklandystów z uczniami z podkrakowskiej miejscowości Słomniki. 10 maja uczniowie ze Słomnik wzięli udział w warsztatach międzykulturowych, których celem było stworzenie immersyjnego środowiska do nauki języka angielskiego. Wydarzenie obejmowało prezentacje i interaktywne sesje poświęcone kulturze Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu i Ukrainy. Dzięki grom, kreatywnym wyzwaniom i praktycznym zajęciom uczestnicy nie tylko pogłębili swoją świadomość kulturową, ale także ćwiczyli język angielski w przyjemnej, integracyjnej i dynamicznej atmosferze.




Kolejną atrakcją projektu była projekcja filmu w języku angielskim w lokalnym kinie. Uczniowie z przyjemnością obejrzeli film w oryginalnej wersji językowej, a następnie wzięli udział w dyskusji grupowej.
Ogólna reakcja na projekt była niezwykle pozytywna, a wielu uczestników wyraziło duże zainteresowanie kontynuowaniem takich międzykulturowych i językowych działań w przyszłości.